пʼятницю, 5 січня 2018 р.

Підтримка мотивації до навчання

Людмила Булигіна
Джерело.


Дякую всім за відповіді на попередній текст. Спробувала систематизувати і перекласти через власний досвід.
Картинку візьму з галереї. Вона про мою особисту мотивацію: навчаємось разом, передаємо далі. Текст свіженький, вранішній.
Підтримка мотивації до навчання від вчителя.
1. Завжди має бути вибір. Дитина прагне до дорослості ще й тому, що там є вибір: робити чи ні, що саме і як. Школа може і має так само давати вибір для учня: не одна задача, а набір , де можна або вирішити 5 легких або 1 складну різні види активностей, що також оцінюються: олімпіада, конкурс, проведення уроку для молодших, організація семінару або майстер-класу, створення ресурсу для навчання та інше відповідати біля дошки або записати вдома відео з прочитаним віршем
написати контрольну чи придумати настольну гру з теми і зробити іі разом з друзями
2. Радість від процесу - одна з важливих оцінок ефективності навчання. Не будемо говорити про ситуації, коли вчитель використовує залякування учнів типу “не здасте ДПА\ЗНО”, “Не напишете контрольну роботу”, це треба забувати раз і назавжди як ознаку непрофесійності і примітивного маніпулювання дітьми. А якраз організація уроку, де радість спілкування і творчості входить в очікуваний результат - це і професійно, і ефективно 
3. Мотивуюче завдання : практична цінністть, місце в загальній системі, складові з проміжними етапами вирішення, розуміння що покращиться в світогляді після того, як учень над цим попрацює корисні для вчителя не менше, ніж для школяра. Їх не так просто складати, але кожне з таких завдань це перемога над буденністю. І зараз можна легко обмінюватись такими знахідками, створювати такі самі бази, як, наприклад, в системі ЗНО. 
4. Помилка - крок до розвитку. Це особлива важлива тема. І діти, і дорослі прагнуть бути успішними, а на шляху до успіху треба побороти багато помилок. Але проблема не в самих омилках, а у відношення до них. Зміна червоної пасти на елену лише перший крок, зиінювати треба саме ставлення. Помилка - привід для аналізу і змін. Систематизація цмх помлок - в руках вчителя. Подайте типові помилки як аналіз даних, розробіть разом з учнями схему виправлення. Додайте лишні бали за кращу аналітику та додайте до уроку бліц на виправлення помилок або завдань на те, що придумати кращу помилку в темі. “Прекрасна помилка!”- має стати звичайною реакцією, а виправлені власноруч або в групі помилки цінуватись високо.
5. Ефективна система оцінювання. І ось саме на цьому моменті ми переходимо до необхідності змін в системі оцінювання. Максимально викреслити суб.єетивізм та вплив шаблонного відношення до учнів. Мало того, що переказ підручника має оцінюватись мінімально, а творчий підхід та самостійність максимально, треба переходити на сучасну систему оцінювання. Яку? Спочатку треба розібратись яка підходить саме вашому навчальному закладу або предмету. А мій власний вибір: накопичувальна система балів за семестр з обов’язковою частиною курсу, де кожна тема має свій відсоток або бал оцінювання в поєднанні з додаткоими балами, де великий вибір різних видів активного навчання (олімпіади.конкурси, проекти, виступи, онлайн навчання)
6. Зміна методів та прийомів навчання. Зараз дуже багато різних освітніх технологій, методик, прийомів. Що використовувати? Все, що підходить під стратегію навчального закладу та тактику конкретного вчителя. Головне: відповісти собі на питання “Навіщо?”/ І перейти від рансляціх знань з вимогами повторення до спільної праці з взаємоповагою до всіх учасників процесу. 
Інтеграція знань
7. Створення ситуації успіху. Так багато про це говорили і продовжують говорити, писали роботи, розповсюджували досвід. У багатьох вчителів саме така атмосфеа є основою уроку. Але… Чи скрізь? Чи завжди? Можливо від декларації пораперейти к вимогам? Вчитель має вміти створювати ситуацію успіху на уроці. Як, Вчитись самому, вчитись з колегами, вчитись з учнями. тоді він зрозуміє, що пропускає в своїх уроках, як відчуває себе кожна дитина в різних обставинах. І саме створення ситуації успіху - є одним з головних критеріїв оцінки майстерності вчителя. Нові освітні технології, Ігротехніки, ТРИЗ, проекти і дебати, спілкування допоможуть знайти способи як саме це зробити. Зміна оточення і оточуючих: запрошення сторонніх людей на урок, екскурсії та уроки на природі або в затишних місцях -зроблять найскладніші теми 
8. Рефлексія та зворотній зв.язок допоможуть вчителеві бачити світ реальним. Учень має право оцінити урок і вчителя на уроці. Запитайте, що ви зробили правильно, а що не так, чи зрозумілі акценти теми, чи логічне пояснення. Давайте отримувати свої власні оцінки від тих, з ким ми співпрацюємо 
9. Академічна доброчесність. Спробуйте зайти в пошукову систему с запитом “математика 6 клас”. Або з будь яким запитом щодо предмета і класу. Що там буде а першій сторінці пошуку? ГДЗ. Багато ГДЗ. ГДЗ як норма навчання і життя. Підручники і сайти з ГДЗ. Поки ми не позбавимось цієї напасті, вибудувавши нову систему, де списування, нечесність, імітація та обман є буденністю, в нас не вийде нічого. Взагалі. Чи це можна зробити? Можна. Змінивши основний акцент навчання з " Отримав оцінку. Здав” на “Навчився. Вмію”.

Немає коментарів:

Дописати коментар